Informasjon
Petersstova har eget stort kjøkken med 2 oppvaskmaskiner, komfyr og platetopp, stort kjølehjørne, 2 kaffetraktere, mikser, varmeplate for mat etc.
Vi har bestikk, kopper og ulike glass til ca. 40 personer. (Vanlige glass, rødvinsglass og champagneglass). Serveringsfat, kakespader, auser, 2 kaffekanner, ca.10 vannmugger og ulike kjøkkenredskaper er tilgjengelig. Alt service er hvitt og nytt fra 2022.
Vi stiller med utstyr til vask/oppvask: zalo, oppvasktabletter, kjøkkenfiller, tørkehåndklede, tørkerull, såpe og toalettpapir. Vaskemopper, kostebrett og støvsuger er tilgjengelig.
Salen har 5 stk bord som er 240cm x 120cm.( Obs at borda må løftes/trilles på tilgjengelige hjul. IKKE dra borda, da skruer løsner.)
I tillegg et bord som benyttes til mat servering på180cm*95cm, står fremme.
3 stk bord 120cm*80cm som kan benyttes til ekstra plass for mat servering, gavebord, velkomst-drink etc. Finnes på lager ved kjøkkenet om de ikke står fremme.
40stk stoler i samme type.
Lyd og media
Lydanlegg kan "streame" musikk via spotify eller lignende. Prosjektør kan flyttes rundt, og kaste bilde på veggen. Denne står på stereobenken med innebygde høyttalere. Betjenes enkelt med telefon via wifi nettverket.
For konfirmasjon eller dåp anbefaler vi at det brukes de innebygde høyttalere i prosjektøren til lyd, denne gir god lyd i lokalet.
Wifi
Wifi: Petersstova Passord: Samme som nettverksnavn.
Den personen som skal styre musikk via musikkanlegget, kopler seg opp mot Petersplass 4 nettverket(passord står på stereobenken) og velger "HomeTheater" enheten. Anlegget må stå på HEOS i displayet.
Ventilasjon/varme
Petersstova har nytt ventilasjons/varmeanlegg fra 2024.
Anlegget justeres med separate brytere for luftmengde på tilførsel og avtrekk i skap over platetopp på kjøkken. For varme styres dette via regulatoren ved siden av, her setter man tilførsels-temperatur basert på pil opp/ned på displayet. Under arrangementet kan det være behov for å justere ned denne temperaturen noe, i motsatt retning kan det være behov for å sette ned luftmengden for å oppnå høy nok temperatur i lokalet.
Varmen kan skrues helt av ved å slå av sikring No.8 i sikringsskapet(opp den grå trappa på storkjøkkenet).
Opplever dere at det blir for kaldt juster ned luftmengden for å få varmere luft.
Kan også spe på med ekstra varme fra vifteovn/gassovn som står i lokale, om det skulle være behov.
Oppvarming i loungen(stuen) er med varmepumpe, som justeres etter behov med fjernkontroll.
Sjekk følgende: Sikring nummer 8 i sikringsskapet er for varmebatteri i ventilasjonsanlegget. Sjekk at denne sikringen er oppe, dersom det ikke blir varme. Eventuelt at display i kjøkkenskap ikke lyser/regulerer.
Belysning
Salen er utstyrt med rikelig spotlys montert i taket som kan styres av dimmere på vegg øverst i trappen.
Kjøkken har styring av lys via fjernkontroll som ligger på benken.
Leiligheten har ulike spotter i tak som styres via normale vegg brytere ved inngangsdøren.
Ekstra lys til serveringsbord for mat styres ved dimmer under trapp på vegg. Bryter nummer 2 under trapp er party-lys som endres ved musikk og/eller lyder i rommet.
Nødbelysning
Salen er utstyrt med ledelys/nødlys for evakuering dersom spenningen forsvinner. Kjøkken har også nødlys, samme type som salen i tilfelle strømstans.
Regler.
Utleie for personer over 18 år.
Vi ønsker at alle som leier med oss behandler lokale med respekt og forlater det på samme måte som når dere kom.
Dette innebærer bl.a at utvasken må være gjort på en god nok måte til at nye gjester kan ta over lokalet direkte!
Som hovedregel:
- Rydde lokale, ta med søppel, vaske over bord/benker, vaske toalett/vask med spray/klor tilgjengelig, vaske bort synlig søl på gulvene og deretter støvsuge gulvene. Obs at svarte matter som ligger ved inngang, utgangsdør og storkjøkken skal støvsuges. Vaske over trappa mellom stue og sal til slutt.
Brukte duker/filler/oppvask håndduker legges i grå trapp på kjøkkenet.
- Vaske opp service og utstyr som er benyttet. To oppvaskmaskiner er tilgjengelig, lurt å bruke hurtigvask på 1t så oppvasken går unna.
- Tenk sikkerhet ved bruk av levende lys, bruk telysholdere eller fat, eventuelt beskyttelse ved bruk av levende lys. Stearin søl må fjernes.
- Alt som blir ødelagt og ikke går på hus forsikring må erstattes.
- Kan legges inn forespørsel om utvask for kr 1000,-. Oppvask må være satt på, og søppel fjernet.
- Ved to arrangement to dager på rad, som konfirmasjon, skal lokalet være tilgjengelig for neste arrangement senest til klakka 21.00 kvelden før.
Alle arrangement avsluttes innen kl 00.
Kan evt ta utvask neste dag, dersom lokalet er ledig.
Brannalarm og brannslukking
Det er installert brannalarm system koplet opp mot bemannet sentral.
Brann-slukkere er plassert i alle rom unntatt baderom.
Parkering
Det er plass til 6-7 biler utenfor lokalet, Vi anbefaler at parkeringsplassen ved ungdomsskolen benyttes som er i kort avstand til lokalet.
Adkomst til lokalet
Det er trapp fra gateplan ned til lokalet.
Uteområde
Uteområde med utgang fra stuen. Utenfor stuen/på nedsiden kan brukes, og på venstre side med plen, benker og telefonkiosk.
Duker
Vi ønsker at det benyttes duker på de fem nye bordene. (om en bruker ekstra bord er de trolig penest med duk på.)
Anbefaler å kjøpe med papir duk rull i ønskelig farge, og tape til å feste den med.
( Papir duker fåes ofte i 118cm bredde, borda er 120cm. Vi har selv brukt papir duk på 118cm i konfirmasjoner og andre festligheter.)
Petersstova kan tilby utleie av hvite velur duker som kan leies til 50 kr stk(disse kan avgi litt hvitt "støv", som særlig kan tiltrekkes stoff som bunad).
Kan tipse om at Ålesund vekst tilbyr leie av pene duker som er klar til bruk.
Pynting
Kan pyntes som dere ønsker, det er stiger for å komme til takskinner etc for å henge opp pynt. Vi ønsker at det ikke benyttes teip på veggene, da maling lett skaller av. Mange muligheter rundt vindu, dører, trapp, stoler, tak etc. Se bilder Petersstova på instagram/facebook for inspirasjon.
Vi har pumpe til ballonger tilgjengelig(anbefaler hørselvern).
Normalt er det mulighet for å pynte dagen før arrangement.
Pris
Møte/kurs: 1500,-
Dåp og andre selskaper: 3200,-
Konfirmasjon:5000,-
For spørsmål/reservasjon:
Ta kontakt på mail: